Автор Тема: Трети урок за Java: нишки и съгласуването им  (Прочетена 6159 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

AG

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 0
  • -Получени: 0
  • Публикации: 1
Re: Трети урок за Java: нишки и съгласуването им
« Отговор #30 -: 09 Февруари 2012, 16:08:28 »
Кирилица, дpуго не се зачита!
Ечевериа!
« Последна редакция: 09 Февруари 2012, 18:08:53 от wuser »

softmaster

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 0
  • -Получени: 0
  • Публикации: 2
Re: Трети урок за Java: нишки и съгласуването им
« Отговор #31 -: 31 Май 2012, 11:36:13 »
Здравейте всички.

Извинявам се предварително за дългия си пост.

Изгледах първите 2 урока на MrCroZer, започнах третия и ... съжалявам, но не се стърпях...
Регистрирах се специално, за да мога да изкажа мнението си:

Java е стандарт!

Не може да наречеш "клас" метода на даден клас и да кажеш, че това не е голям пропуск  :o
Термините носят в себе си семантика, която е в основата на всичко по-нататък.

Относно лексиката и изказа: предполагам, че много хора имат паразитна дума или израз, но това "напримерно" наистина ми дойде в повече... да не говорим, че такава дума няма в българския език - или е "примерно" или е "например" и това всеки спел чекер го хваща...

Относно обясненията :
- за static - нито дума за обхват (scope) на променливите и инстанцииране на клас, което всъщност обяснява действието на static  ???
- за return; в процедура (void) - no comment... :o
- за циклите while и do-while : "кодът за java се чете отгоре надолу" :o Това направо изкърти мивката...За цикъл с предусловие и следусловие май не сме чували, а ?
- за нишките в третия урок направо не знам дали да го гледам до края
За почти всичко може да се каже някаква критика, но се отказвам да го правя, защото не това е целта на поста ми.

Идеята не е да се убие автора, заради това, че е имал желание и е отделил време да направи нещо хубаво, пък то не се е получило.
Идеята е, да му се обърне внимание, че така не става!
Ако искаш да учиш някого, трябва да си подготвен добре и да го представиш по правилния начин.
Липсата на което и да е от горните две води до осакатяване на ученика!
А тук учениците идват с ЖЕЛАНИЕ да се научат!
Затова, изцяло подкрепям мненията на echeveria и Zealar (особено в частта със съветите и препоръките) :
Крозер, хич не съм съгласен че не трябва да се изразяваш правилно. Ама хич, нещата си имат имена и знаяение прикачено към тех. Не може да обясняваш с неправилни термини особено на незнаещи кое какво е това лишава възможността да намират нови отговори на въпросите си понеже няма как да дефинират правилен въпрос. Да речем към гуугъл. Никой не казва че трябва по цял ден да си готвиш уроците - обаче изчисти си лексиката. Аз например мразя книгите за програмиране преведени на Бг. Превеждани са от абсоютни профани в програмирането и са рядък пример за некадърност, хубаво е че не се опитват да преведат и примерите в книгите, иначе изобщо нямаше да стават за четене. Аз не гледам видеата на Иван, но това което съм гледал все пак ми показва че той е подплатен терминологично. За нас които имаме малко повече понятие от това за което иде реч грешките ти не са важни, обаче за тези които сега прохождат те ще бъдат фатални. Повярвай ми - наистина фатални! Те ще се превърнат в чичо Том (От "Чичитомовата колиба") негри които говорят развален английски макар да са вече 5 поколения в щатите - просто няма от кой да научат правилния и богат английски (програмистки) език. Сети се как говорят мангалите в махалата! Да преподаваш е отговорност - или свикни с това, или се откажи. Разликата между теб, мен и някой други и даскалите в училище е една и то голяма. Не е образователния ценз, нито опита, ни най-малко. Разликата е в това че при тях учениците идват в повечето случай по нежелание и не ги интересува предмета, и самите даскали си плямпат монотонно заученото (не всички де) и кой схване - схване - дори и да казват правилни и истинно предметните знания. При нас всеки идва само пожелание, и иска да научи. Ще понесеш ли бремето за това че си го науяил на неверни неща?
@MrCroZer да тези пропуски са малки но те са за @Raicho който искаше да му покажа нещо иначе не те не са основното нещо заради което писах в темата.
Проблема е че все едно сега са та дигнали от леглото след тежък купон пуснали са микрофона и записващата програма и са ти казали прави урок, след което започва едно не сигурно обяснение за неща прескачащи от едно в друго и се получава една каша с не липсваща информация но трябва да я отделяш от многото други неща пръснати край нея.
Нямам нищо против теб нито твърдя че знам повече от теб даже да бъдем честни, много по-навътре си от мен в програмирането.
Но както и ти каза едни хора могат да го обяснят други не. Но когато си от вторите не значи че не трябва да правиш уроци а значи да внимаваш много как подреждаш информацията и как я предоставяш на хората който ще я гледат, четат и др.
Просто забелязвам голям хаос в клиповете ти и тъй като явно или не са ти казали или просто си ги игнорирал ще ти дам приятелски съвет.  ;)

- Прави си план
Много е важно да знаеш за какво ще говориш преди да започнеш да правиш урока. Какво трябва да включиш в него и с какви примери да го предоставиш.
Също така е много важно да свързваш нещата от програмирането с тези от всекидневието доста по-лесно се усвоява.
На 1 лист до клавиатурата нахвърляй какво смяташ да покажеш в какъв ред и го прочети няколко пъти помисли дали изпускаш нещо важно и ако намериш такова го допълни.
По този начин ще се движиш в 1 посока без разни отплесвания, без да се чудиш какво да покажеш в следващият момент, без да се чудиш това ли да им покажа първо започваш го спираш замисляш са ааа не нека да е първо това и др.
Същото важи и за примерите направи ги тествай ги и тогава ги покажи и обясни.


Относно "да четат повече информация" те хубаво ще четат но трябва да знаят какво да четат. Тъй че вместо да им споменаваш за "framework" може накрая на клипа да отвориш просто 1 документ и да напишеш за какво да потърсят хората в интернет.
Казваш например "Това е основата за работата с нишки но е добре да се запознаете и с тези неща stop() sleep() ... повече информация на този адрес.." за да може хората да знаят какво точно да търсят за основа защото например нишките са доста голяма документация и някой неща хич не са основа трябва да знаят горе долу къде да гледат.

ПС.
Също така не мисля че уроците ти ходят много под някакъв ред има доста неща да научат преди да отидат на нишките и също така не мисля че са за начинаещи(говоря за нишките).
И моля не говорете в темата без да сте гледали клипа и да знаете за какво точно става дума.  :)

На автора пожелавам да се вслушва в критиката (дори когато е по-остра) и да подобри толкова много представяните от него уроци, че броят на гледанията им да е поне 5-цифрено число!

« Последна редакция: 31 Май 2012, 11:50:41 от softmaster »

wuser

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 85
  • -Получени: 49
  • Публикации: 2761
Re: Трети урок за Java: нишки и съгласуването им
« Отговор #32 -: 31 Май 2012, 11:50:45 »
Софтмастер добре дошъл  във форума и благодарим за отделеното време да ни подпомогнеш! Надяваме се тук да ти хареса и да се задържиш.

Имам и аз само една малка забележка към теб. Когато говорим за паразитни думи в речника и други езикови отклонения, е добре да се опитваме да се предпазваме, и самите ние. От тази гледна точка, семантика е едно от най-грубите погазвания на речта в последно време. Никой не е отменял значението, звученето и употребата на „смисъл“.
« Последна редакция: 31 Май 2012, 11:57:47 от wuser »
Мъдростта на патилото
Perl Monks: PHP - it's "training wheels without the bike" -- Randal L. Schwartz


Дееба... чувствам се все едно обяснявам на майка ми как да си отвори пощата
"не работи"
WTF?!?!? к'во значи че не работи?
Не ти се компилира, дава ти грешка, вади ти грешни резултати, компютърът ти се изключва като го напишеш или на целия квартал му спира тока?
Stilgar

softmaster

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 0
  • -Получени: 0
  • Публикации: 2
Re: Трети урок за Java: нишки и съгласуването им
« Отговор #33 -: 31 Май 2012, 11:59:36 »
Софтмастер добре дошъл  във форума и благодарим за отделеното време да ни подпомогнеш! Надяваме се тук да ти хареса и да се задържиш.

Имам и аз само една малка забележка към теб. Когато говорим за паразитни думи в речника и други езикови отклонения, е добре да се опитваме да се предпазваме и самите ние. От тази гледна точка, семантика е едно от най-грубите погазвания на речта в последно време. Никой не е отменял значението, звученето и употребата на „смисъл“.
Благодаря, приемам критиката.
Стремя се да не се увличам по тъпите чуждици, особено когато си имаме такива хубави български думи, но понякога се случва. :-[