Автор Тема: Браузър игра  (Прочетена 3854 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

aliench0

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 10
  • -Получени: 0
  • Публикации: 42
Браузър игра
« -: 16 Февруари 2011, 00:05:42 »
Здравейте на всички! Имам идеята да пиша стратегическа браузър игра. Все още не съм започнал да я пиша. Наясно съм с всичко, което ще го има в нея, но скоро се допитах до един познат, който също държи браузър игра и ме посъветва да я пиша ООП, защото неговата е писана процедурно. Каза ми, че при 50 човека онлайн става невъзможно за игра (всичко зарежда адски бавно). Държи играта на домашен сървър купен специално за тази цел. И сега пред мен стои въпросът "Да я пиша процедурно или ООП?" За жалост мога да пиша само процедурен код, а ООП не го разбирам толкова, че да напиша цяла игра. Страх ме е само ако я напиша процедурно, когато са доста потребители онлайн, да не става прекалено бавна.. и в най-лошия случай - да падне. Защото тогава всичко ще е напразно. Вие какво мислите?

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #1 -: 16 Февруари 2011, 00:12:13 »
Ами бавенето определено не е от това дали е процедура или ооп при твоя приятел с тия заявки! При 50000 може и да има нещо осезаемо но сега...
Сега вмомента една известна онлайн игра (няма да споменавам име) у нас, имаше подобен проблем и сега псува що са я писали на процедура и какъв ужас е за поддържане, поправяме и развиване. Почнаха да я минават изцяло на ооп и се сети колко зор ще е като се има в предвид че имат нови работници дето не са я писали преди ;)
Ако няма да я развиваш пиши си процедурно, обаче ако се наложи после да я обогатяваш или друг да пише за нея направо минавай на ооп. ако си струва самата игра с времето ще видиш че има неща с които това уж забавяне на ооп за рхр се оправя. Обаче забрави за домашен сървър - не е сериозно нито за теб, нито за играчите!
Процедурния код е по бърз от ооп в рнр!
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

borovaka

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 1
  • -Получени: 48
  • Публикации: 906
Re:Браузър игра
« Отговор #2 -: 16 Февруари 2011, 00:19:44 »
Пропорционална зависимост ООП - Бързина няма. Интересно построяването на кода и какви заявки пускаш към mysql сървъра и колко често бараш по файлове във файловата система.
Лично аз си мисля, че специално игра е много по-логично да я пишеш обектно по простата причина, че много по-лесно ще ти е да мислиш как да изградиш нещата. Примерно:
Имаш обект unit дето си има life, shild. Тоя обект го наследява обекта warrior като запазва това и добавя attack, skils и т.н. Същата работа и за сградите. Мисля, че това е много по-логичен начин на писане и ще ти спести доста проблеми по-нататък.
Надявам се да сме били полезни. Но както каза Еч, това с домашния сървър е несериозно или си вземи VPS или си закарай една машинка в някой колокационен център и всичко ще е ок.
Та извода е прост: "Колкото по-големи ла*ната - толкова по-малка щетата! ... моралната де, не материалната"

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #3 -: 16 Февруари 2011, 00:20:50 »
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #4 -: 16 Февруари 2011, 00:22:14 »
Пропорционална зависимост ООП - Бързина няма. Интересно построяването на кода и какви заявки пускаш към mysql сървъра и колко често бараш по файлове във файловата система.
Лично аз си мисля, че специално игра е много по-логично да я пишеш обектно по простата причина, че много по-лесно ще ти е да мислиш как да изградиш нещата. Примерно:
Имаш обект unit дето си има life, shild. Тоя обект го наследява обекта warrior като запазва това и добавя attack, skils и т.н. Същата работа и за сградите. Мисля, че това е много по-логичен начин на писане и ще ти спести доста проблеми по-нататък.
Надявам се да сме били полезни. Но както каза Еч, това с домашния сървър е несериозно или си вземи VPS или си закарай една машинка в някой колокационен център и всичко ще е ок.
Ся ще спорим че ооп при зенд машината е по бавно от процедърното в нормални условия ли или какво?
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

borovaka

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 1
  • -Получени: 48
  • Публикации: 906
Re:Браузър игра
« Отговор #5 -: 16 Февруари 2011, 00:24:57 »
Не споря но разликата не е осезаема и надали ще се усети при такъв брой потребители. Друг е въпроса, че скоро тествах hiphop и честно да си кажа доста добро попадение са направили от FB.
Та извода е прост: "Колкото по-големи ла*ната - толкова по-малка щетата! ... моралната де, не материалната"

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #6 -: 16 Февруари 2011, 00:37:02 »
хипхопа е друга бира :)

И тва се ползвало за игри!
http://kohanaframework.org/
http://wiki.dragonprime.net/index.php?title=Requirements
« Последна редакция: 16 Февруари 2011, 00:38:43 от echeveria »
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #7 -: 16 Февруари 2011, 00:44:27 »
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

aliench0

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 10
  • -Получени: 0
  • Публикации: 42
Re:Браузър игра
« Отговор #8 -: 16 Февруари 2011, 11:44:35 »
Благодаря ви за бързите отговори! Понеже аз я пиша сам, само някой приятел може да ми помогне с дизайна, не мисля че ще е кой знае каква игра (за разлика от тези в които са наляти много пари) и не знам дали ще се развие. Ако можех да я направя ООП нямаше да се замисля, но тъй като ще трябва доста учене..

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #9 -: 16 Февруари 2011, 13:01:45 »
Ами ако ще се развиваш в каквото и да е програмиране ти трябва ооп. Това е добра възможност - какво те спира?!
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width:

borovaka

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 1
  • -Получени: 48
  • Публикации: 906
Re:Браузър игра
« Отговор #10 -: 16 Февруари 2011, 13:08:54 »
Аз не мога да разбера какво толкова се плашите от ООП. Лично аз смятам, че в много аспекти е по-лесно разбираема структурата на ООП за хората ...
Та извода е прост: "Колкото по-големи ла*ната - толкова по-малка щетата! ... моралната де, не материалната"

Александър Видов

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 4
  • -Получени: 0
  • Публикации: 22
  • Що ми трябваше да се захващам?!!?
Re:Браузър игра
« Отговор #11 -: 17 Февруари 2011, 07:58:17 »
Аз не мога да разбера какво толкова се плашите от ООП. Лично аз смятам, че в много аспекти е по-лесно разбираема структурата на ООП за хората ...
Не е до уплах а по скоро до липса на информация. Тези линкчета дето ги подхвърляте са страхотни само ако разбирах английски  ::).  Иначе сложно няма ако има кой да ти го обясни или от къде да го прочетеш. Да бехме учили навремето... :D Права беше маминка :-\ Повече ще ни помогнете ако ни дадете линк към книга или сайт или каквото и да било само да е на БЪЛГАРСКИ. Що то това вижте тук какво намерих, и ни пращаш да гледаме некви неща на чужд език е все едно да ни дадеш линк към най-добрия сайт в мрежата който е изграден от подобна технология. Тук сме за да се научим кое как работи. Искаме да се научим защото вече сме посетили някакъв подобен сайт и сме си казали искаме и ние да можем да пишем така. Просто ще е по-лесно да ни подхвърлите нещо намерено от вас когато сте започвали отколкото ние да преоткриваме ...Така ще ни остане време да учим а на вас да си работите ;) Опитайте се да ни разберете.
Много е важно да се връщаш и да споделяш с другите какъв ти е проблема или как си го решил.

HD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 208
  • -Получени: 165
  • Публикации: 3077
Re:Браузър игра
« Отговор #12 -: 17 Февруари 2011, 12:05:39 »
Няма как да си добър програмист без да знаеш английски.  Цялата качествена информация е на английски. Техническия английски не е много труден особено в php.

Александър Видов

  • Newbie
  • *
  • Благодарности
  • -Казани: 4
  • -Получени: 0
  • Публикации: 22
  • Що ми трябваше да се захващам?!!?
Re:Браузър игра
« Отговор #13 -: 18 Февруари 2011, 10:08:32 »
Няма как да си добър програмист без да знаеш английски.  Цялата качествена информация е на английски. Техническия английски не е много труден особено в php.
Разбира се. Не искам да кажа, че не трябва да го знаеш. Мисълта ми бе ако има литература на български тя ще ни улесни доста. Сега тепърва да уча JavaScript, PHP и т.н. пък и да наваксвам енглиша :-X Много става. За това помолих за линкова на БГ. А англ. така или иначе той се научава в движение. Просто няма как да не се научи, както казваш той е няколко думи. Да речем има едно издание  -  "Въведение в програмирането с Java" - http://www.introprogramming.info/
Ако има още подобни издания моля сподели ги. Не искам да изглежда мързелива работа. Не разбирай така молбата ми. Логиката е следната. Ето аз дадох това което съм намерил. Ти като дадеш от теб и някой друг се включи в един момент, след време, някой след нас ( ентусиаст ) ще влезе тук и ще намери всичко необходимо. Ние ще му спестим стотици часове търсене ( преоткриване ).  И този ентусиаста като се включи може на нас да ни спести някой друг пропилян час за преоткриване :)
Много е важно да се връщаш и да споделяш с другите какъв ти е проблема или как си го решил.

echeveria

  • Hero Member
  • *****
  • Благодарности
  • -Казани: 72
  • -Получени: 93
  • Публикации: 4836
Re:Браузър игра
« Отговор #14 -: 18 Февруари 2011, 13:53:42 »
Книгата за джава която си споменал не е лоша обаче е правена с умисъл за хора които ще учат при тех и някой абсолютно начинаещ направо ще се забатачи в примерите. Според мен не е мислена за самообучение на хора, да ме извинява Наков ама ако някой почне най малкото ще намрази Еклипса...
Днес Печатарите използват парите за да купят мозъците на онези, които ги превъзхождат, за да ги накарат да им служат и така да се превърнат в жертва на посредствеността. Това ли е причината, поради която ги наричате благо?
<iframe src="http://www.corbindavenport.com/ubuntu/widget.html" style="width: